Handelsvilkår

HANDELSVILKÅR

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra ENAMEL Copenhagen. Vilkårene gjelder i tilfeller der det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom deg som kjøper og ENAMEL Copenhagen.

 Alle priser oppgitt hos ENAMEL Copenhagen vises i NOK og inkluderer norsk moms og told. Vi tar forbehold for feil i  oppgitte priser, og forbeholder oss retten til å endre prisene uten forvarsel. Smykker selges med tilhørende eske. Esker selges ikke separat uten et tilhørende smykke.

Utsolgte varer:  Det tas forbehold for utsolgte varer, samt utsolgte varer fra leverandør.

Frakt, levering og inngåelse av avtaler ; Levering skjer med UPS og varene leveres ferdig fortollet.

 

Norge spørsmål:

GRATIS FRAKT til Norge ved bestilling på 1000 kr. eller mer. Leveringstid er normalt 2-4 virkedager fra den dagen vi sender varen. Bestillinger gjort før kl. 12.00, vil normalt bli sendt samme dag. Frakt under 1000 kr koster 125 kr. 

NOTAT!  Ved kjøp av salgsvarer må det påregnes lengre leveringstid  . Rabatter på salgsvarer kan ikke tilbys med tilbakevirkende kraft. Det er ikke mulig å kombinere gavekort og rabattkoder på samme bestilling. 

Dersom det oppstår forsinkelser hos fraktselskapet, kan ikke Enamel Copenhagen holdes ansvarlig for dette.

Levering anses å ha funnet sted når varen er forsøkt levert til kundens adresse. Det er kundens ansvar å oppgi riktig adresse og informasjon ved bestilling. ENAMEL Copenhagen holdes ikke ansvarlig for manglende levering dersom det skyldes feil eller manglende opplysninger.

Risiko;  Risikoen/ansvaret overgår til kunden som forbruker på leveringstidspunktet.

Levering anses å ha funnet sted når varen er forsøkt levert til kundens adresse. Det er kundens ansvar å oppgi riktig adresse og informasjon VED bestilling. ENAMEL Copenhagen holdes IKKE ansvarlig for manglende levering dersom det skyldes feil eller manglende opplysninger.

Hvis det valgte utleveringssted, for eksempel ved juletider / Black Friday, ikke har kapasitet og fraktselskapet velger annet utleveringssted kan ikke ENAMEL Copenhagen holdes ansvarlig for dette. 

 

Betaling: Så snart vi har mottatt din bestilling/betaling, vil varen bli sendt. Hvis varen blir forsinket, vil du få varsel via e-post eller telefon. Varene bestilles på nett og kan betales med Visa, Visa Elektron, Eurocard, MasterCard eller vipps.

Rabattkoder: Det er ikke mulig å kombinere/bruke gavekort og rabattkoder på samme bestilling. Rabattkoder må legges inn i rabattkodefeltet og aktiveres ved å trykke "bruk". Husk å sjekke at rabatten er trukket i kurven, da den ikke kan legges til i etterkant. Dersom koden ikke er oppgitt riktig, eller ikke lagt til ved bestilling, kan den ikke brukes med tilbakevirkende kraft, eller legges til en allerede eksisterende bestilling. Rabattkoden kan, så lenge den er gyldig, lagres for bruk på ny bestilling.

Faktura ; Faktura vil bli festet på varen, denne er gyldig som kvittering og garantibevis.  

 

Bytte: Hvis du ønsker å bytte varer du har mottatt, må du sende varene retur til oss, og bestille varen/e du ønsker istedet. Du vil motta pengene for de returnerte varene ila kort tid. Retur kostnader betales av kjøperen.

Gavekort kan ikke byttes mot kontanter.

 Vi anbefaler bruk av UPS  som fraktleverandør. Retur seddel kjøpes hos valgt fraktleverandør.

Returrett / Angrerett

Det er 30 dagers returrett/angrerett fra varen mottatt av kunden.  

Fra 1/10 bytter vi alltid julegaver til 31/1, så du kan handle trygt.

Vær oppmerksom på at ved lagersalg / salg er det KUN 14-dagers returrett.

Hvis du angrer på kjøpet, må du betale returkostnadene.

 

Returer skal sendes til følgende adresse:

ENAMEL Copenhagen

HC Andersens Boulevard 51, 2. th

1553 København V

Danmark 

Vi anbefaler å bruke UPS som transportør. Returetiketten kjøpes hos den valgte fraktleverandør. 

Vær oppmerksom på at vi ikke aksepterer returpakker sendt til en pakkeboks / pakkebutikk eller kontant ved levering.  

Du må sende direkte tilbake til oppgitt adresse (se over) (Vi anbefaler deg å sende pakken med sporing.)

Når du sender varen tilbake, må den være i samme stand som du mottok den, samt pakket i det medfølgende smykkeskrinet.

I tillegg til selve varen, som må pakkes forsvarlig, må du legge ved en kopi av fakturaen.

 

Hvis du benytter deg av returrett/angrerett, vil du få pengene tilbake så snart vi har mottatt varen tilbake og hatt muligheten til å undersøke den. Pengene vil bli tilbakeført på kortet du betalte med.

 

Gaver tilhørende kampanjer: Vi kan kontinuerlig kjøre kampanjer hvor det følger med gaver ved kjøp. Skulle du velge å returnere bestillingen din, må gaven også sendes tilbake, ellers vil verdien av gaven bli trukket fra refusjonen.

 

Spesielle vilkår ved lagersalg/salg

Vi tar forbehold om utsolgte varer ved lagersalg/ salg. Rabattkoder er ikke gyldige på salgsvarer / rabatterte varer. Ved kjøp under lageralg /salg må det påregnes lengre leveringstid. Rabatter under lagersalg /salg gis ikke med tilbakevirkende kraft.

 

ENAMEL Copenhagen registrerer navn og adresse samt faktura i sitt kunderegister i forbindelse med kjøpet. Informasjonen blir ikke utlevert eller videresolgt, ENAMEL Copenhagen beholder registreringen i fem år, slik loven krever.

 

Skader/mangler ved levering

Dersom du har mottatt en pakke som er skadet, må du straks ta bilder av pakken/emballasjen. Det samme gjelder  hvis de leverte smykkene har blitt skadet under frakt. Du må da sende bilder av pakken, samt det skadede innholdet til claims@enamel.dk

Husk også å lagre den ødelagte emballasjen til saken er ferdigbehandlet. Dette kan ta opptil 2 måneder, da vår fraktleverandør kan be om fysiske bevis i hele perioden, selv om saken er avgjort hos oss.   

Skulle det være feil i forsendelsen på grunn av den skadede emballasjen, følges prosedyren ovenfor på samme måte. 

Ved feil og mangler, vennligst kontakt ENAMEL Copenhagen så raskt som mulig. Du vil ikke belastes fraktkostnader i denne forbindelse. Feil og mangler må imidlertid påberopes innen rimelig tid. To år etter mottak av varene opphører retten til å reklamere etter kjøpsloven  § 83 nr. 1, med mindre annet er avtalt.

Når ENAMEL Copenhagen mottar en klage på et produkt, behandles klagen så snart som mulig.

 Ta alltid kontakt med ENAMEL Copenhagen i forbindelse med reklamasjoner!

Dette gjøres ved å sende en e-post til claims@enamel.dk med et klart bilde av varen, samt bestillingsnummeret ditt.   ENAMEL Copenhagen avgjør deretter om varen er godkjent som reklamasjon og hvordan saken deretter håndteres.

 Retningslinjer for reklamasjoner;

ENAMEL Copenhagen gir 2 års garanti på alle smykker.  Vi skiller mellom produksjonsfeil, slitasje og feil bruk, samt naturlig surhet i huden.

 

Produksjonsfeil dekker feil i produksjonen av smykkene. Et eksempel på produksjonsfeil kan være hvis et smykke mister emaljen / steinen, hvis et øsken på et armbånd har gått opp, eller hvis en lås ikke lukkes. Selvfølgelig bytter vi alltid smykker med produksjonsfeil. Hvis du er i tvil om det er en produksjonsfeil, er du velkommen til å kontakte oss.

Slitasje betyr at smykkene har blitt brukt over lang tid og dermed må ansees som bruksslitasje. Slitasje dekkes ikke av garantien. Et eksempel på slitasje kan være gullbelegg og rhodinering, som kontinuerlig slites av når du bruker smykkene. Vi bytter derfor ikke smykker som har mistet forgyllingen eller rhodinering. Dette er å forvente, da det er et tynt belegg på smykkene.

 

Feil bruk betyr at smykkene har fått skade som følge av feil bruk eller mishandling av produktet. Feil bruk dekkes ikke av garantien. Et eksempel på feil bruk/behandling av smykker kan være om et smykke har skiftet farge ved å ligge fritt ute eller ved å bli  utsatt for fukt, kremer, såpe, hårspray, vaskemidler eller lignende. I disse tilfellene vil smykkene raskt mørkne og misfarges. Smykker skal alltid oppbevares i lukkede poser eller i smykkeskrinet når de ikke brukes,dette for å opprettholde det vakre utseendet så lenge som mulig. Vær oppmerksom på at smykkene må brukes regelmessig. Hvis de legges i esken over lengre tid uten bruk, vil de også skifte farge.

Smykker som er misfarget i metallet vil ikke bli godkjent som reklamasjon, da de har vært utsatt for feil lagring/bruk. Et annet eksempel på feilbruk er hvis et smykke er ødelagt i  selve kjedet. Mange av smykkene våre har tynne kjeder som ikke tåler rykk. Derfor vil et smykke som er ødelagt i selve kjedet ikke bli godkjent som en klage, da vi anser dette for å være selvforskyldt.

Et annet eksempel er våre emalje smykker. Emaljen i seg selv kan miste farge eller falle av hvis den for eksempel ligger i vinduskarmen og blir utsatt for direkte sollys, eller hvis den blir utsatt for fuktighet (når du bader), hårspray, krem, parfyme, etc. Dette regnes som selvforskyldt og vil ikke bli godkjent som reklamasjon.

 

Naturlig surhet i huden gjør at eksempelvis en ørering kan bli svart/misfarget på selve stikken som går gjennom øret, samt området rundt den. Dette skjer på grunn av den naturlige syren i kroppen /på  huden og regnes ikke som en reklamasjon. Hvis det skjer at øredobber blir svarte på øreringen eller stikken som går gjennom øret, kan du prøve å rengjøre den med en tørr klut eller med smykkerens. Det svarte skader imidlertid ikke deg eller øredobbene, og de kan brukes til tross for dette.